Zasady komunikacji online w okresie czasu pracy zdalnej w Poradni
Drodzy Państwo, Klienci Poradni !
Obecna sytuacja stanu epidemicznego wywołała potrzebę przeformułowania naszej pracy w Poradni na opcję zdalną. Zależy nam na tym, aby utrzymać ciągłość kontaktu z Państwem- Rodzicami i Państwa Dziećmi, korzystającymi z pomocy Poradni. Traktujemy poważnie zasady Kodeksu Etycznego, który wiąże się z pracą w naszym zawodzie, dlatego chcielibyśmy przekazać Państwu informacje o tym, jak chcemy zadbać o
wspólny komfort rozmów i kontaktu online.
Zasady komunikacji online w okresie czas pracy zdalnej w Poradni
- Formę kontaktu z klientem Poradni zaproponuje psycholog/pedagog Poradni ( mail, telefoniczna, Skype).
- W trakcie sesji terapeutycznej on-line jest ważne, by w pomieszczeniach, w których przebywają psycholog oraz klient Poradni nie przebywały osoby postronne.
- Chcąc zadbać o bezpieczeństwo i komfort klienta Poradni (dziecka, rodzica) biorącego udział w konsultacji bądź terapii, zwracamy się do rodziców/opiekunów o zapewnienie:
- intymnego miejsca na spotkanie (oddzielny, zamknięty pokój),
- słuchawek z funkcją mikrofonu, jeśli jest potrzeba zapewnia lepszego komfortu rozmowy;
- dostępu do sprawnie działającego połączenia internetowego; - Zabrania się nagrywania i rejestrowania rozmów psychologa/pedagogów z klientem Poradni zarówno przez klienta jak i psychologa. Pracownik zapyta o to czy rozmowa nie jest rejestrowana.
- W przypadku konsultacji przez Skype, psycholog udostępni link, pod którym będzie można znaleźć jego profil.
- Prosimy aby rodzic/dorosły klient podpisał zgodę na proponowane warunki.
Forma kontaktu online jest tymczasowym sposobem komunikacji. Po zakończeniu stanu epidemicznego i przywróceniu stacjonarnej formy pracy Poradni, psycholodzy wracają do spotkań bezpośrednich z klientami
Poradni.