Oferta współpracy PPPP z siedzibą w Walimiu , miejsce wykonywania zadań Al. Wyzwolenia 20-24 , 58-300 Wałbrzych
dla placówek oświatowych w roku szkolnym 2021-2022 w systemie hybrydowym
*Szczegóły organizacyjne niezbędne do realizacji w okresie pandemii wymagają indywidualnego ustalenia z osobą realizującą daną formę współpracy i wsparcia . W zależności od potrzeb placówki realizacja może nastąpić w systemie:
OFERTA DLA UCZNIÓW SZKÓŁ WSZYSTKICH TYPÓW
|
||||||||||||
|
Nazwa
|
Odbiorcy |
Forma realizacji
|
Czas realizacji, ilość godzin
|
Realizator |
|||||||
1. |
STRES – WRÓG CZY PRZYJACIEL? Świat emocji w czasach pandemii. Ćwiczenie relaksacyjne.
|
Uczniowie klas IV-VIII SP oraz uczniowie szkół ponadpodstawowych |
1.Warsztaty edukacyjne – realizacja w grupach do 15 uczniów 2. Indywidualne porady zdalne z wykorzystaniem komunikatorów Skype, Whats up, Messenger (do ustalenia z odbiorcą) |
1. 3 godziny dydaktyczne – zajęcia stacjonarne 2. 1 godzina dydaktyczna |
Ewa Perlik |
|||||||
2. |
AKTYWNA RODZINA = ZDROWE DZIECI · aktywne spędzanie czasu wolnego, · promowanie zdrowego żywienia, · umiejętność radzenia sobie z emocjami, · promowanie bezpiecznego korzystania z Internetu, · bezpieczeństwo dzieci – ograniczanie zachowań ryzykownych - dbanie o swoje bezpieczeństwo.
|
uczniowie klas IV-VIII SP |
warsztaty z elementami profilaktyki
|
zajęcia trwające 1h-3h |
Katarzyna Pawlikowska
Renata Baranowska |
|||||||
3. |
ODA DO ZABAWY- oderwij się od telewizora, komputera i telefonu · aktywne spędzanie czasu wolnego, · promowanie zdrowego, aktywnego spędzania wolnego czasu, · bezpieczeństwo w sieci
|
uczniowie klas I-III SP |
warsztaty z elementami profilaktyki
|
1 zajęcia |
Katarzyna Pawlikowska |
|||||||
4. |
TECHNIKI UCZENIA SIĘ „JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ” |
uczniowie kl. VI – VIII SP, szkoła ponadpodstawowa |
Prezentacja – dla nauczycieli do przeprowadzenia |
1 zajęcia |
Anna Podyma |
|||||||
5. |
POKONAĆ LĘK |
Uczniowie kl. 1-3 SP |
Zajęcia warsztatowe
|
1 zajęcia |
Anna Podyma |
|||||||
6. |
MOJE MARZENIA I PLANY. · rola zainteresowań i uzdolnień w wyborze zawodu · sztuka planowania a zmiany współczesnego świata |
Uczniowie klas VII SP |
warsztaty edukacyjne – realizacja w grupach do 15 uczniów |
3 godziny dydaktyczne - zajęcia stacjonarne |
Ewa Perlik |
|||||||
7. |
KARIERA – OD PUCYBUTA DO MILIONERA? · bilans własnych zasobów · charakterystyka współczesnego rynku pracy okiem pracodawcy · branże i zawody pożądane na rynku pracy
|
Uczniowie klas VIII SP, uczniowie szkół ponadpodstawowych |
1. Prezentacja, warsztaty edukacyjne - realizacja w grupach do 15 uczniów 2. Prezentacja – tryb stacjonarny - realizacja w grupach do 15 uczniów lub zdalnie (komunikator do ustalenia) – ilość uczestników dowolna |
1-3 godziny dydaktyczne - zajęcia stacjonarne 2. 1 godzina dydaktyczna |
Ewa Perlik |
|||||||
8. |
„LUBIĘ SIEBIE”- zajęcia rozwijające pozytywną samoocenę i samoakceptację, wskazywanie wartości, którymi warto kierować się w życiu.
|
uczniowie wszystkich typów szkół |
zajęcia warsztatowe z elementami socjoterapii |
cykl zajęć w blokach tematycznych |
Renata Baranowska |
|||||||
9. |
ZŁOŚĆ PIĘKNOŚCI SZKODZI · akceptacja swojej emocjonalności · rozpoznawanie złości · konstruktywne radzenie sobie z napięciem
|
Uczniowie klas I-V SP |
warsztaty
|
zajęcia trwające1h-3h |
Alicja Czajkowska Gut |
|||||||
10. |
TRENING PEWNOŚCI SIEBIE. |
uczniowie SP |
warsztaty |
1 zajęcia |
Kamila Majcherczyk |
|||||||
11. |
KOCHAM SIEBIE MIMO WSZYSTKO- radzenie sobie z trudnościami i niepowodzeniami · praca w obszarze uświadamiania i akceptacji własnych deficytów i zasobów · kształtowanie umiejętności radzenia sobie z niepowodzeniami
|
Uczniowie klas V-VIII SP |
warsztaty |
zajęcia trwające 1h-3h |
Alicja Czajkowska Gut |
|||||||
12. |
MALUCH KAŻDE EMOCJE ODGADNIE · rozpoznawanie własnej emocjonalności · uwrażliwianie dzieci na odczucia innych
|
Przedszkolaki |
warsztaty |
zajęcia trwające1h-3h |
Alicja Czajkowska Gut |
|||||||
13. |
ASERTYWNIE BRONIĘ WŁASNYCH GRANIC · wyjaśnienie czym jest asertywność i dlaczego jest taka ważna · poszerzenie wiedzy dotyczącej prawidłowych postaw w kontaktach społecznych · kształtowanie umiejętności prawidłowego rozwiązywania sytuacji trudnych |
Uczniowie klas I-III SP |
warsztaty
|
zajęcia trwające 1h-3h |
Alicja Czajkowska Gut |
|||||||
14. |
DOBRE I ZŁE SEKRETY · rodzaje sekretów · jakie sekrety należy ujawnić a jakie zachować · kto to jest skarżypyta?
|
Przedszkolaki, uczniowie klas I-III SP |
warsztaty |
zajęcia trwające 1h-3h |
Alicja Czajkowska Gut |
|||||||
15. |
BEZPIECZNY INTERNET |
uczniowie kl. I-III i IV VIII SP |
prezentacja, - dla nauczycieli do przeprowadzenia |
1 zajęcia |
Anna Podyma |
|||||||
OFERTA DLA NAUCZYCIELI i RAD PEDAGOGICZNYCH SZKÓŁ WSZYSTKICH TYPÓW |
||||||||||||
|
Nazwa
|
Odbiorcy |
Forma realizacji |
Czas realizacji |
Realizator |
|||||||
1. |
ZESPOŁY NAUCZYCIELSKIE I ICH ROLA W PODNOSZENIU JAKOŚCI PRACY SZKOŁY. |
Nauczyciele przedszkoli, placówek i szkół każdego typu |
1.Szkolenie Rady Pedagogicznej w trybie stacjonarnym 2.Prezentacja – szkolenie zdalne |
1.3godziny dydaktyczne zajęcia stacjonarne 2.2 godziny dydaktyczne |
Ewa Perlik |
|||||||
2. |
NAUCZYCIEL WOBEC NIEPOŻĄDANYCH ZACHOWAŃ UCZNIÓW. METODA KONSTRUKTYWNEJ KONFRONTACJI. |
Nauczyciele przedszkoli, placówek i szkół każdego typu |
1. Szkolenie Rady Pedagogicznej w trybie stacjonarnym 2. Prezentacja – szkolenie zdalne |
1.3 godziny dydaktyczne zajęcia stacjonarne 2.2 godziny dydaktyczne |
Ewa Perlik |
|||||||
3. |
BUDOWANIE POZYTYWNYCH RELACJI W SYTUACJI KONFLIKTU – ROLA MEDIACJI RÓWIEŚNICZYCH W ŚRODOWISKU SZKOLNYM. |
Nauczyciele przedszkoli, placówek i szkół każdego typu |
1.Szkolenie Rady Pedagogicznej w trybie stacjonarnym 2.Prezentacja – szkolenie zdalne |
1. 3 godziny dydaktyczne zajęcia stacjonarne 2.2 godziny dydaktyczne |
Ewa Perlik |
|||||||
4. |
Konsultacje dla nauczycieli „SPECYFICZNE TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ – ASPEKTY TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE DYSLEKSJI” |
zainteresowani nauczyciele/ pedagodzy |
porady, konsultacje dla nauczycieli |
wg potrzeb |
Katarzyna Pawlikowska |
|||||||
5. |
OKIEM PRAKTYKA - UCZEŃ Z ORZECZENIEM O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO W SZKOLE. Dostosowanie wymagań edukacyjnych w praktyce. Warunki i formy organizacji kształcenia ucznia niepełnosprawnego. |
Nauczyciele przedszkoli, placówek i szkół każdego typu |
1. Szkolenie Rady Pedagogicznej w trybie stacjonarnym 2.Prezentacja – szkolenie zdalne. 3. Tele porady. |
1. 3 godziny dydaktyczne zajęcia stacjonarne 2.2 godziny dydaktyczne |
Ewa Perlik |
|||||||
6. |
MUTYZM WYBIÓRCZY |
nauczyciele – przedszkole, SP |
prezentacja, wykład – on-line |
1 zajęcia |
Anna Podyma |
|||||||
7. |
PRACA Z UCZNIEM ZE SPECTRUM AUTYZMU |
Nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
szkolenie rady pedagogicznej on-line |
1 zajęcia |
Anna Podyma |
|||||||
8. |
Warsztaty dla nauczycieli przedszkoli informujące o pracy WWR, kiedy kierować rodziców z dzieckiem na takie zajęcia. |
nauczyciele przedszkola i szkół podstawowych. |
warsztaty |
1 cykl |
Agnieszka Matejczuk Monika Sidor |
|||||||
9. |
Wczesna diagnoza logopedyczna –rozpoznawanie wad wymowy i kierowanie do odpowiednich specjalistów. |
nauczyciele przedszkola i szkół podstawowych. |
konsultacje on-line |
1 zajęcia |
Agnieszka Dąbkowska Monika Sidor Agnieszka Matejczuk |
|||||||
10. |
Samookaleczenia- przyczyny i sposoby pomocy dzieciom w sytuacji autoagresji |
nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
szkolenie rady pedagogicznej (formy pracy bezpośredniej, grupa 15 os.) |
1 zajęcia |
Kamila Majcherczyk |
|||||||
11. |
Rozpoznawanie symptomów depresji u dzieci i młodzieży oraz udzielanie im wsparcia.
|
Nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
szkolenie rady pedagogicznej (formy pracy bezpośredniej, grupa 15 os.) |
1 zajęcia |
Kamila Majcherczyk |
|||||||
OFERTA DLA RODZICÓW DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I UCZNIÓW SZKÓŁ WSZYSTKICH TYPÓW
|
||||||||||||
|
Nazwa |
Odbiorcy |
Forma realizacji |
Czas realizacji |
Realizator |
|||||||
1. |
MOTYWOWANIE DZIECKA DO NAUKI · określenie obszarów odpowiedzialności rodzicielskiej w zakresie nauki dziecka, · poznanie sposobów wpływu na odrabianie prac domowych przez dziecko, · nauka planowania i pomocy rodzicielskiej podczas odrabiania prac domowych.
|
rodzice uczniów szkół podstawowych |
wykład, zajęcia warsztatowe |
1 spotkanie |
Katarzyna Pawlikowska |
|||||||
2. |
SZKOŁA DLA RODZICÓW I WYCHOWAWCÓW |
rodzice |
warsztaty edukacyjne - |
10 spotkań po 3 godziny dydaktyczne |
Ewa Perlik, Kamila Majcherczyk, Katarzyna Pawlikowska, Renata Baranowska |
|||||||
3. |
RODZIC NAJLEPSZYM DORADCĄ SWOJEGO DZIECKA PRZY WYBORZE SZKOŁY PONADPODSTAWOWEJ |
rodzice |
1. Prelekcja – zajęcia stacjonarne w grupach do 15 osób. 2. Porady i konsultacje – indywidualnie w trybie stacjonarnym na terenie poradni |
1 godzina dydaktyczna – zajęcia stacjonarne |
Ewa Perlik |
|||||||
4. |
RODZIC NAJLEPSZYM DORADCĄ SWOJEGO DZIECKA PRZY WYBORZE SZKOŁY PONADPODSTAWOWEJ |
rodzice |
Tele porady dla rodziców od II semestru roku szkolnego |
wg potrzeb |
Ewa Perlik |
|||||||
5. |
Uczniowie zagrożeni niedostosowaniem społecznym – zapobieganie i środki zaradcze |
rodzice uczniów szkół wszystkich poziomów |
konsultacje indywidualne i grupowe |
1 zajęcia |
Renata Baranowska |
|||||||
6. |
Jak pomóc swojemu dziecku odnieść sukces przy pomocy gry w szachy |
rodzice uczniów szkół podstawowych |
wykład, prezentacja |
1 zajęcia |
Hanna Rychlik |
|||||||
7. |
Żyj z głową inwestując w swoje dobre nawyki - czyli jak prawidłowo nosić plecak/torbę, jak podnosić zakupy, jak wstawać z łóżka i wiele innych wskazówek dla naszego zdrowia |
rodzice uczniów szkoły podstawowej |
wykład, prezentacja |
1 zajęcia |
Hanna Rychlik |
|||||||
8. |
Sport osób niepełnosprawnych - jedna z dróg do aktywizacji dzieci z różnym rodzajem niepełnosprawności |
rodzice uczniów wszystkich typów szkół |
wykład, prezentacja |
1 zajęcia |
Hanna Rychlik |
|||||||
9. |
Metody wspomagające i alternatywne w porozumiewaniu się z dziećmi. Instruktaż wprowadzania metody MAKATON u dzieci z trudnościami komunikacyjnymi. |
rodzice dzieci z trudnościami w komunikacji |
konsultacje, warsztat |
1 zajęcia |
Agnieszka Matejczuk Hanna Rychlik Katarzyna Pawlikowska
|
|||||||
10. |
Rozwijanie kreatywności u dzieci w wieku przedszkolnym |
rodzice dzieci w wieku przedszkolnym |
wykład , warsztaty |
1 zajęcia |
Anna Chomicz |
|||||||
11. |
SŁUCHAM I CHCĘ BYĆ SŁUCHANYM · omówienie znaczenia prawidłowej komunikacji · zasady konstruktywnej komunikacji
|
rodzice uczniów szkół podstawowych i oddziałów przedszkolnych |
wykład, zajęcia warsztatowe |
Zajęcia trwające 1-2h |
Alicja Czajkowska Gut |
|||||||
12. |
MOJE DZIECKO JEST UZALEŻNIONE OD KOMPUTERA, TELEWIZORA, TELEFONU?
- omówienie obaw dotyczących niepokojących zachowań dzieci
|
rodzice dzieci oddziałów przedszkolnych, szkół podstawowych |
konsultacje |
1 konsultacja |
Alicja Czajkowska Gut |
|||||||
13. |
JAK SOBIE RADZIĆ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ WŁASNEGO DZIECKA
|
rodzice dzieci z zaburzeniami rozwojowymi |
wykład , warsztaty |
1 zajęcia |
Agnieszka Matejczuk Monika Sidor |
|||||||
14. |
ORM, AFAZJA TERAPIA POPRZEZ ZABAWĘ I NAUKĘ
|
rodzice dzieci z zaburzeniami rozwojowymi |
wykład , warsztaty |
1 zajęcia |
Agnieszka Matejczuk Monika Sidor |
|||||||
IMPREZY I KONKURSY REALIZOWANE CYKLICZNIE
|
Nazwa |
Uczestnicy |
Forma |
Realizatorzy |
1. |
KONKURS LITERACKI „DZIECI PISZĄ BAJKI DZIECIOM”
|
Uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
Zgodnie z regulaminem i informacjami na stronie www i FB |
Pracownicy PPPP |
2. |
KONKURSU NA WIELKANOCNY STROIK |
Uczniowie szkół podstawowych i przedszkoli |
Zgodnie z regulaminem i informacjami na stronie www i FB |
Pracownicy PPPP |
3. |
-Międzynarodowy Miesiąc Autyzmu -Dni Świadomości Chorób Serca i Epilepsji ( wywiady z rodzicami chorych dzieci) - Dzień osób z Zespołem Downa - Międzynarodowy Dzień Rodziny - Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka - Dzień dobrych uczynków - Światowy Dzień Walki z Cukrzycą - Międzynarodowy Dzień Szczęścia - Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych - Dzień Bezpiecznego Internetu |
uczniowie nauczyciele rodzice |
Na stronie internetowej oraz na profilu FB będą udostępnione materiały informacyjne, edukacyjne i relacje promujące. |
Pracownicy PPPP Zaproszeni goście. |
Zapraszamy do współpracy :-)
Podstawa prawna:
58-320 Walim
Nowa Kolonia 9