Oferta współpracy PPPP z siedzibą w Walimiu miejsce wykonywania zadań Wałbrzychu
dla placówek oświatowych w roku szkolnym 2020-2021
* Szczegóły organizacyjne niezbędne do realizacji w okresie pandemii wymagają indywidualnego ustalenia z osobą realizującą daną formę współpracy i wsparcia . W zależności od potrzeb placówki realizacja może nastąpić w systemie:
OFERTA DLA UCZNIÓW SZKÓŁ WSZYSTKICH TYPÓW
|
||||||||
|
Nazwa
|
Odbiorcy |
Forma realizacji
|
Czas realizacji, ilość godzin
|
Realizator |
|||
1. |
ODA DO ZABAWY- oderwij się od telewizora, komputera i telefonu · aktywne spędzanie czasu wolnego, · promowanie zdrowego, aktywnego spędzania wolnego czasu, · bezpieczeństwo w sieci
|
uczniowie klas I-III SP |
warsztaty z elementami profilaktyki
|
1 zajęcia |
Katarzyna Pawlikowska |
|||
2. |
ŻYJ ZDROWO · aktywne spędzanie czasu wolnego, · promowanie zdrowego żywienia, · umiejętność radzenia sobie z emocjami, · promowanie bezpiecznego korzystania z Internetu, · bezpieczeństwo dzieci – ograniczanie zachowań ryzykownych - dbanie o swoje bezpieczeństwo.
|
uczniowie klas IV-VIII SP |
warsztaty z elementami profilaktyki
|
zajęcia trwające 1h-3h |
Katarzyna Pawlikowska
Renata Baranowska |
|||
3. |
PLANUJĘ, WYBIERAM, DECYDUJĘ CZYLI CO DALEJ ÓSMOKLASISTO. · czynniki wyboru zawodu · bilans własnych zasób · kompetencje we współczesnym świecie · określenie dróg dalszej edukacji |
Uczniowie klas VIII SP |
warsztaty edukacyjne- realizacja w grupach do 15 uczniów |
3 godziny dydaktyczne |
Ewa Perlik |
|||
4. |
MOJE MARZENIA I PLANY. · rola zainteresowań i uzdolnień w wyborze zawodu · sztuka planowania a zmiany współczesnego świata |
Uczniowie klas VII SP |
warsztaty edukacyjne – realizacja w grupach do 15 uczniów |
3 godziny dydaktyczne - zajęcia stacjonarne |
Ewa Perlik |
|||
5. |
ZABAWY Z ZAWODAMI, CZYLI KIM CHCIAŁBYM ZOSTAĆ? Charakterystyka zawodów przyszłości, czynności zawodowych i cech idealnych kandydatów do zawodu.
|
Uczniowie klas V i VI SP |
warsztaty edukacyjne - realizacja w grupach do 15 uczniów |
3 godziny dydaktyczne - zajęcia stacjonarne |
Ewa Perlik |
|||
6. |
STRES – WRÓG CZY PRZYJACIEL? Świat emocji w czasach pandemii. Ćwiczenie relaksacyjne.
|
Uczniowie klas IV-VIII SP oraz uczniowie szkół ponadpodstawowych |
1.Warsztaty edukacyjne – realizacja w grupach do 15 uczniów 2. Indywidualne porady zdalne z wykorzystaniem komunikatorów Skype, Whats up, Messenger (do ustalenia z odbiorcą) |
1. 3 godziny dydaktyczne – zajęcia stacjonarne 2. 1 godzina dydaktyczna |
Ewa Perlik |
|||
7. |
KARIERA – OD PUCYBUTA DO MILIONERA? · bilans własnych zasobów · charakterystyka współczesnego rynku pracy okiem pracodawcy · branże i zawody pożądane na rynku pracy
|
Uczniowie klas VIII SP, uczniowie szkół ponadpodstawowych |
1. Prezentacja, warsztaty edukacyjne - realizacja w grupach do 15 uczniów 2. Prezentacja – tryb stacjonarny - realizacja w grupach do 15 uczniów lub zdalnie (komunikator do ustalenia) – ilość uczestników dowolna |
1.3 godziny dydaktyczne - zajęcia stacjonarne 2. 1 godzina dydaktyczna |
Ewa Perlik |
|||
8. |
ROZMOWY DORADCZE – INDYWIDUALNE PORADNICTWO ZAWODOWE |
Uczniowie klas VIII SP, uczniowie ostatnich klas szkół ponadpodstawowych |
CHAT z Doradcą zawodowym od II semestru roku szkolnego |
wg potrzeb |
Ewa Perlik |
|||
9. |
Techniki uczenia się „JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ” |
uczniowie kl. VI – VIII SP, szkoła ponadpodstawowa |
Prezentacja – dla nauczycieli do przeprowadzenia |
1 zajęcia |
Anna Podyma |
|||
10. |
Bezpieczny Internet |
uczniowie kl. I-III i IV VIII SP |
prezentacja, - dla nauczycieli do przeprowadzenia |
1 zajęcia |
Anna Podyma |
|||
11. |
Logobajki |
dzieci przedszkolne |
Zajęcia warsztatowe i zabawy usprawniające artykulację. |
1 zajęcia |
Agnieszka Matejczuk |
|||
12. |
„LUBIĘ SIEBIE”- zajęcia rozwijające pozytywną samoocenę i samoakceptację, wskazywanie wartości, którymi warto kierować się w życiu.
|
uczniowie wszystkich typów szkół |
zajęcia warsztatowe z elementami socjoterapii |
cykl zajęć w blokach tematycznych |
Renata Baranowska |
|||
13. |
Trening pewności siebie. |
uczniowie SP |
warsztaty |
1 zajęcia |
Kamila Majcherczyk |
|||
14. |
ZŁOŚĆ PIĘKNOŚCI SZKODZI
- akceptacja swojej emocjonalności - rozpoznawanie złości - konstruktywne radzenie sobie z napięciem
|
Uczniowie klas I-V SP |
warsztaty
|
zajęcia trwające1h-3h |
Alicja Czajkowska Gut |
|||
15. |
MALUCH KAŻDE EMOCJE ODGADNIE
- rozpoznawanie własnej emocjonalności - uwrażliwianie dzieci na odczucia innych
|
Przedszkolaki |
warsztaty |
zajęcia trwające1h-3h |
Alicja Czajkowska Gut |
|||
16. |
asertywNIE bronie własnych granic
- wyjaśnienie czym jest asertwność i dlaczego jest taka ważna - poszerzenie wiedzy dotyczącej prawidłowych postaw w kontaktach społecznych - kształtowanie umiejętności prawidłowego rozwiązywania sytuacji trudnych |
Uczniowie klas I-III SP |
warsztaty
|
zajęcia trwające 1h-3h |
Alicja Czajkowska Gut |
|||
17. |
DOBRE I ZŁE SEKRETY
- rodzaje sekretów - jakie sekrety należy ujawnić a jakie zachować - kto to jest skarżypyta?
|
Przedszkolaki, uczniowie klas I-III SP |
warsztaty |
zajęcia trwające 1h-3h |
Alicja Czajkowska Gut |
|||
18. |
KOCHAM SIEBIE MIMO WSZYSTKO- radzenie sobie z trudnościami i niepowodzeniami
- praca w obszarze uświadamiania i akceptacji własnych deficytów i zasobów - kształtowanie umiejętności radzenia sobie z niepowodzeniami
|
Uczniowie klas V-VIII SP |
warsztaty |
zajęcia trwające 1h-3h |
Alicja Czajkowska Gut |
|||
OFERTA DLA NAUCZYCIELI i RAD PEDAGOGICZNYCH SZKÓŁ WSZYSTKICH TYPÓW |
||||||||
|
Nazwa
|
Odbiorcy |
Forma realizacji |
Czas realizacji |
Realizator |
|||
1. |
Przygotowanie dzieci 6-letnich do realizacji obowiązku szkolnego (gotowość szkolna) · gotowość szkolna, · specjalne potrzeby edukacyjne, · wcześniejsze rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego |
nauczyciele przedszkoli oraz klas przedszkolnych w szkołach podstawowych |
konsultacje grupowe i indywidualne |
2 h |
Katarzyna Pawlikowska |
|||
2. |
Konsultacje dla nauczycieli „SPECYFICZNE TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ – ASPEKTY TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE DYSLEKSJI” |
zainteresowani nauczyciele/ pedagodzy |
porady, konsultacje dla nauczycieli |
wg potrzeb |
Katarzyna Pawlikowska |
|||
3. |
NAUCZYCIEL WOBEC NIEPOŻĄDANYCH ZACHOWAŃ UCZNIÓW. METODA KONSTRUKTYWNEJ KONFRONTACJI. |
Nauczyciele przedszkoli, placówek i szkół każdego typu |
1. Szkolenie Rady Pedagogicznej w trybie stacjonarnym 2. Prezentacja – szkolenie zdalne |
1.3 godziny dydaktyczne zajęcia stacjonarne 2.2 godziny dydaktyczne |
Ewa Perlik |
|||
4. |
BUDOWANIE POZYTYWNYCH RELACJI W SYTUACJI KONFLIKTU – ROLA MEDIACJI RÓWIEŚNICZYCH W ŚRODOWISKU SZKOLNYM. |
Nauczyciele przedszkoli, placówek i szkół każdego typu |
1.Szkolenie Rady Pedagogicznej w trybie stacjonarnym 2.Prezentacja – szkolenie zdalne |
1. 3 godziny dydaktyczne zajęcia stacjonarne 2.2 godziny dydaktyczne |
Ewa Perlik |
|||
5. |
ZESPOŁY NAUCZYCIELSKIE I ICH ROLA W PODNOSZENIU JAKOŚCI PRACY SZKOŁY. |
Nauczyciele przedszkoli, placówek i szkół każdego typu |
1.Szkolenie Rady Pedagogicznej w trybie stacjonarnym 2.Prezentacja – szkolenie zdalne |
1.3godziny dydaktyczne zajęcia stacjonarne 2.2 godziny dydaktyczne |
Ewa Perlik |
|||
6. |
OKIEM PRAKTYKA - UCZEŃ Z ORZECZENIEM O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO W SZKOLE. Dostosowanie wymagań edukacyjnych w praktyce. Warunki i formy organizacji kształcenia ucznia niepełnosprawnego. |
Nauczyciele przedszkoli, placówek i szkół każdego typu |
1. Szkolenie Rady Pedagogicznej w trybie stacjonarnym 2.Prezentacja – szkolenie zdalne. 3. Tele porady. |
1. 3 godziny dydaktyczne zajęcia stacjonarne 2.2 godziny dydaktyczne |
Ewa Perlik |
|||
7. |
UCZEŃ Z ZESPOŁEM ASPERGERA W SZKOLE |
nauczyciele SP |
prezentacja, wkład – on-line |
1 zajęcia |
Anna Podyma |
|||
8. |
MUTYZM WYBIÓRCZY |
nauczyciele – przedszkole, SP |
prezentacja, wykład – on-line |
1 zajęcia |
Anna Podyma |
|||
9. |
ZABURZENIA EMOCJONALNE U DZIECI I MŁODZIEŻY |
nauczyciele - SP |
Warsztat – on-line |
1 zajęcia |
Anna Podyma |
|||
10. |
PRACA Z UCZNIEM ZE SPECTRUM AUTYZMU |
Nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
szkolenie rady pedagogicznej = on - line |
1 zajęcia |
Anna Podyma |
|||
11. |
Uczniowie zagrożeni niedostosowaniem społecznym – zapobieganie i środki zaradcze. |
nauczyciele szkół wszystkich typów. |
konsultacje indywidualne i grupowe |
1 zajęcia |
Renata Baranowska |
|||
12. |
Wczesna diagnoza logopedyczna –rozpoznawanie wad wymowy i kierowanie do odpowiednich specjalistów. |
nauczyciele przedszkola i szkół podstawowych. |
lonsultacje online |
1 zajęcia |
Agnieszka Dąbkowska Monika Sidor Agnieszka Matejczuk |
|||
13. |
Samookaleczenia- przyczyny i sposoby pomocy dzieciom w sytuacji autoagresji |
nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
szkolenie rady pedagogicznej (formy pracy bezpośredniej, grupa 15 os.) |
1 zajęcia |
Kamila Majcherczyk |
|||
14. |
Rozpoznawanie symptomów depresji u dzieci i młodzieży oraz udzielanie im wsparcia.
|
Nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
Szkolenie rady pedagogicznej (formy pracy bezpośredniej, grupa 15 os.) |
1 zajęcia |
Kamila Majcherczyk |
|||
OFERTA DLA RODZICÓW DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I UCZNIÓW SZKÓŁ WSZYSTKICH TYPÓW
|
|||||
|
Nazwa |
Odbiorcy |
Forma realizacji |
Czas realizacji |
Realizator |
1. |
MOTYWOWANIE DZIECKA DO NAUKI · określenie obszarów odpowiedzialności rodzicielskiej w zakresie nauki dziecka, · poznanie sposobów wpływu na odrabianie prac domowych przez dziecko, · nauka planowania i pomocy rodzicielskiej podczas odrabiania prac domowych.
|
rodzice uczniów szkół podstawowych |
wykład, zajęcia warsztatowe |
1 spotkanie |
Katarzyna Pawlikowska |
2. |
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA. CZY MOJE DZIECKO OSIĄGNĘŁO GOTOWOŚĆ SZKOLNĄ? · gotowość szkolna, · specjalne potrzeby edukacyjne, · wcześniejsze rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego |
rodzice dzieci oddziałów przedszkolnych |
wykład, zajęcia warsztatowe |
1 spotkanie |
Katarzyna Pawlikowska |
3. |
Bezpieczne korzystanie · promowanie bezpiecznego korzystania z Internetu |
rodzice wszystkich typów szkół |
wykład, zajęcia warsztatowe |
1 spotkanie |
Katarzyna Pawlikowska |
4. |
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców |
rodzice |
warsztaty edukacyjne - |
10 spotkań po 3 godziny dydaktyczne |
Ewa Perlik, Kamila Majcherczyk, Katarzyna Pawlikowska, Renata Baranowska |
5. |
RODZIC NAJLEPSZYM DORADCĄ SWOJEGO DZIECKA PRZY WYBORZE SZKOŁY PONADPODSTAWOWEJ |
rodzice |
1. Prelekcja – zajęcia stacjonarne w grupach do 15 osób. 2. Porady i konsultacje – indywidualnie w trybie stacjonarnym na terenie poradni |
1 godzina dydaktyczna – zajęcia stacjonarne |
Ewa Perlik |
6. |
RODZIC NAJLEPSZYM DORADCĄ SWOJEGO DZIECKA PRZY WYBORZE SZKOŁY PONADPODSTAWOWEJ |
rodzice |
Tele porady dla rodziców od II semestru roku szkolnego |
wg potrzeb |
Ewa Perlik |
7. |
Wpływ telewizji na psychikę i osobowość dziecka |
rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym |
wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja i konsultacje |
1 zajęcia |
Renata Baranowska |
8. |
Uczniowie zagrożeni niedostosowaniem społecznym – zapobieganie i środki zaradcze |
rodzice uczniów szkół wszystkich poziomów |
konsultacje indywidualne i grupowe |
1 zajęcia |
Renata Baranowska |
9. |
Jak pomóc swojemu dziecku odnieść sukces przy pomocy gry w szachy |
rodzice uczniów szkół podstawowych |
wykład, prezentacja |
1 zajęcia |
Hanna Rychlik |
10. |
Żyj z głową inwestując w swoje dobre nawyki - czyli jak prawidłowo nosić plecak/torbę, jak podnosić zakupy, jak wstawać z łóżka i wiele innych wskazówek dla naszego zdrowia |
rodzice uczniów szkoły podstawowej |
wykład, prezentacja |
1 zajęcia |
Hanna Rychlik |
11. |
Sport osób niepełnosprawnych - jedna z dróg do aktywizacji dzieci z różnym rodzajem niepełnosprawności |
rodzice uczniów wszystkich typów szkół |
wykład, prezentacja |
1 zajęcia |
Hanna Rychlik |
12. |
Metody wspomagające i alternatywne w porozumiewaniu się z dziećmi. Instruktaż wprowadzania metody MAKATON u dzieci z trudnościami komunikacyjnymi. |
rodzice dzieci z trudnościami w komunikacji |
konsultacje, warsztat |
1 zajęcia |
Agnieszka Matejczuk Hanna Rychlik Katarzyna Pawlikowska
|
13. |
Kiedy do logopedy ? Wady wymowy, ich przyczyny. |
rodzice dzieci z trudnościami w komunikacji |
konsultacje, wykład |
wg potrzeb |
Agnieszka Matejczuk |
14. |
Rozwijanie kreatywności u dzieci w wieku przedszkolnym |
rodzice dzieci w wieku przedszkolnym |
wykład , warsztaty |
1 zajecie |
Anna Chomicz |
15. |
SŁUCHAM I CHCE BYĆ SŁUCHANY
- omówienie znaczenia prawidłowej komunikacji - zasady konstruktywnej komunikacji
|
rodzice uczniów szkół podstawowych i oddziałów przedszkolnych |
wykład, zajęcia warsztatowe |
Zajęcia trwające 1-2h |
Alicja Czajkowska Gut |
16. |
MOJE DZIECKO JEST UZALEŻNIONE OD KOMPUTERA, TELEWIZORA, TELEFONU?
- omówienie obaw dotyczących niepokojących zachowań dzieci
|
rodzice dzieci oddziałów przedszkolnych, szkół podstawowych |
konsultacje |
1 konsultacja |
Alicja Czajkowska Gut |
Poradnia psychologiczno-pedagogiczna realizuje następujące zadania:
PLAN PRACY POWIATOWEJ PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ z siedzibą w Walimiu ul. Nowa Kolonia 9, 58-320 Walim miejsce wykonywania zadań Al. Wyzwolenia 24, 58-300 Wałbrzych ROK SZKOLNY 2020/2021 |
||||||
l.p. |
ZADANIA
|
TERMIN |
REALIZATORZY |
UWAGI |
||
I. DIAGNOZOWANIE DZIECI I MŁODZIEŻY |
||||||
1. |
Diagnozowanie dzieci i młodzieży w celu określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznychdzieci i młodzieży, wyjaśnienia mechanizmów ich funkcjonowania w odniesieniu do zgłaszanego problemu oraz wskazania sposobu rozwiązania tego problemu.
|
Cały rok zgodnie z napływającymi wnioskami |
Pracownicy merytoryczni Poradni |
Diagnoza psychologiczna, pedagogiczna, logopedyczna, fizjoterapeuty, doradcy zawodowego |
||
2. |
Opiniowanie Wydawanie opinii Udzielanie pisemnej informacji o wynikach diagnozy. |
Cały rok zgodnie z napływającymi wnioskami |
Pracownicy merytoryczni Poradni |
Na pisemny wniosek rodzica, pełnoletniego ucznia |
||
3. |
Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego, o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych zespołowych lub indywidualnych, o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego lub indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży oraz opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
|
Cały rok zgodnie z napływającymi wnioskami |
Pracownicy powołani do Zespołu Orzekającego i wyznaczeni przez Przewodniczącego do napisania orzeczenia |
Zgodnie z przepisami w sprawie orzeczeń |
||
4. |
Diagnoza przesiewowa: narządów zmysłów, mowy, ryzyka dysleksji, ryzyka wad wymowy (logopedyczna), wad postawy ciała |
Według potrzeb |
Logopedzi, pedagodzy, fizjoterapeuta
|
Po zgłoszeniu zapotrzebowania w tym zakresie przez szkoły i przedszkola |
||
5. |
Zbieranie opinii na temat dziecka lub pełnoletniego ucznia z palcówek, do których uczęszcza w celu uzyskania informacji o problemach dydaktycznych i wychowawczych |
Cały rok- Zgodnie z zaistniałąpotrzebą
|
Pracownicy merytoryczni Poradni |
Po zgłoszeniu przez rodzica wniosku o objęcie dziecka pomocą |
||
6. |
Przeprowadzenie we współpracy ze szkołą i rodzicami ucznia albo pełnoletnim uczniem analizy funkcjonowania ucznia uwzględniającej efekty udzielanej przez szkołę pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
Cały rok- Zgodnie z zaistniałą potrzebą |
Wyznaczony diagnosta |
W przypadku wniosków o wydanie opinii, z której wynika potrzeba objęcia ucznia pomocą zindywidualizowaną ścieżką kształceni |
||
II. UDZIELANIE DZIECIOM I MŁODZIEŻY ORAZ RODZICOM BEZPOŚREDNIEJ POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ |
||||||
1.
|
Terapia i wsparcie psychologicznedla dzieci i młodzieży, w szczególności z zaburzeniami emocjonalnymi, trudnościami adaptacyjnymi, problemami wychowawczymi, nadpobudliwością psychoruchową i zaburzeniami koncentracji uwagi |
w zależności od potrzeb |
psycholodzy
|
zgodnie |
||
2. |
Terapia pedagogiczna
|
w zależności od potrzeb
|
pedagodzy
|
zgodnie |
||
3. |
Terapia logopedyczna |
cały rok- zgodnie z napływającymi wnioskami |
logopedzi
|
zgodnie |
||
4. |
Terapia EEG Biofeedback |
cały rok- zgodnie z napływającymi wnioskami |
Ewa Perlik - pedagog |
zgodnie |
||
5. |
Terapia metodą Warnkego |
cały rok- zgodnie z napływającymi wnioskami |
Kamila Majcherczyk-psycholog |
zgodnie z zapotrzebowaniem |
||
6. |
Prowadzenie porad i instruktaży dla rodziców dotyczących pracy logopedycznej z dzieckiem w domu |
cały rok- zgodnie z napływającymi wnioskami |
logopedzi |
zgodnie z zapotrzebowaniem |
||
7. |
Prowadzenie porad i instruktaży dla rodziców dotyczących usprawniania ruchowego dziecka w domu |
cały rok |
Hanna Rychlik - fizjoterapeuta |
zgodnie z zapotrzebowaniem |
||
8. |
Doradztwo zawodowe |
cały rok |
Ewa Perlik – pedagog, doradca zawodowy |
zgodnie z zapotrzebowaniem, realizowane również on-line |
||
9. |
Praca z uczniem zdolnym |
cały rok |
Katarzyna Pawlikowska-pedagog, Kamila Majcherczyk-psycholog |
zgodnie z zapotrzebowaniem, realizowane również on-line |
||
10. |
Porady indywidualne bez badań dla rodziców |
cały rok |
Kamila Majcherczyk-psycholog Anna Podyma-psycholog |
realizowane w czasie dyżurów on-line w ramach e-poradni |
||
11. |
Porady i konsultacje dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów szkolnych, dyrektorów szkół i placówek oświatowych. |
cały rok |
Pracownicy merytoryczni Poradni |
realizowane w czasie dyżurów on-line oraz kontaktów telefonicznych |
||
12.
|
Współpraca z przedszkolami, szkołami |
cały rok |
Pracownicy merytoryczni Poradni |
na wniosek dyrektora szkoły lub placówki |
||
13. |
Udział w pracach zespołów okresowej wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia |
cały rok |
Pracownicy merytoryczni Poradni
|
na wniosek dyrektora szkoły lub placówki |
||
14. |
Działania mediacyjne między stronami konfliktu (uczniami – rodzicami - nauczycielami) |
cały rok |
Dyrektor Poradni |
na wniosek dyrektora szkoły lub placówki |
||
15. |
Interwencje kryzysowe
|
cały rok |
Pracownicy merytoryczni Poradni |
w przypadku zgłoszenia przez placówkę do realizacji zadania przydziału dokonuje dyrektor Poradni |
||
16. |
Warsztaty dla uczniów realizowane na terenie szkoły/placówki zgodnie z ofertą PPPP |
cały rok |
Pracownicy merytoryczni Poradni Dyrektor Poradni |
w przypadku zgłoszenia przez placówkę do realizacji zadania przydziału dokonuje dyrektor Poradni |
||
III. REALIZOWANIE ZADAŃ PROFILAKTYCZNYCH ORAZ WSPIERAJĄCYCH WYCHOWAWCZĄ I EDUKACYJNĄ FUNKCJĘ PRZEDSZKOLA, SZKOŁY I PALCÓWKI, W TYM WSPIERANIE NAUCZYCIELI W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH. |
||||||
Prowadzenie edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, rodziców i nauczycieli Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży |
||||||
1. |
Artykuły, ćwiczenia, prezentacje multimedialne dla nauczycieli zamieszczane na stronie internetowej PPPP |
cały rok szkolny |
Pracownicy merytoryczni Poradni |
|
||
2. |
Prelekcje, szkolenia dla nauczycieli prowadzone w szkołach/placówkach oraz w formie webinarium lub telekonferencji |
cały rok szkolny |
Pracownicy merytoryczni Poradni |
zgodnie |
||
3. |
Prelekcje, wykłady, pogadanki dla rodziców prowadzone w szkołach/placówkach oraz formie webinarium lub telekonferencji |
cały rok szkolny |
Pracownicy merytoryczni Poradni |
zgodnie |
||
4. |
Opracowywanie gazetek o tematyce profilaktycznej umieszczanych na tablicach informacyjnych PPPP |
cały rok szkolny |
Pracownicy merytoryczni Poradni |
zgodnie z zapotrzebowaniem |
||
5. |
Klub Pedagoga- sieć współpracy i samokształcenia dla pedagogów szkolnych |
cały rok |
Ewa Perlik- pedagog
|
raz na kwartał |
||
6. |
Grupa wsparcia dla nauczycieli/specjalistów pracujących z uczniem z autyzmem, w tym Zespołem Aspergera |
cały ok szkolny |
Anna Podyma- psycholog
|
raz na kwartał |
||
7. |
Wspomaganie szkół i placówek |
cały rok |
Pracownicy merytoryczni Poradni
|
zgodnie ze zgłoszeniem |
||
IV. ORGANIZOWANIE I PROWADZENIE WSPOMAGANIA PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ I PLACÓWEK W ZAKRESIE REALIZACJI ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH I OPIEKUŃCZYCH: |
||||||
1. |
Dyżur psychologiczny on-line w ramach e-poradni |
Cały rok szkolny |
Anna Podyma-psycholog, Kamila Majcherczyk-psycholog
|
2 razy w tygodniu |
||
2. |
Prelekcje, wykłady, pogadanki dla rodziców prowadzone w szkołach/placówkach oraz w formie webinarium |
Cały rok szkolny |
Pracownicy merytoryczni Poradni
|
zgodnie z zapotrzebowaniem |
||
3. |
Telekonferencje dla rodziców, nauczycieli, dyrektorów |
Cały rok szkolny |
Pracownicy merytoryczni Poradni
|
zgodnie z zapotrzebowaniem |
||
4. |
Współpraca z placówkami i instytucjami działającymi na rzecz dzieci i młodzieży |
Cały rok szkolny |
Pracownicy merytoryczni Poradni
|
zgodnie z potrzebami |
||
5. |
Wsparcie merytoryczne dla nauczycieli i wychowawców udzielającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole lub placówce |
Cały rok szkolny |
Pracownicy merytoryczni Poradni
|
zgodnie z potrzebami |
||
V. ORGANIZOWANIE I REALIZOWANIE ZADAŃ WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA |
||||||
1. |
Ustalenie, na podstawie diagnozy poziomu funkcjonowania dziecka zawartej w opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, kierunków i harmonogramu działań podejmowanych w zakresie wczesnego wspomagania i wsparcia rodziny dziecka. Organizacja zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w bieżącym roku szkolnym |
wrzesień 2020, a następnie co miesiąc |
zespół wczesnego wspomagania rozwoju |
przydział zajęć terapeutycznych, opracowanie grafików dzieci |
||
2. |
Prowadzenie dokumentacji wczesnego wspomagania rozwoju |
cały rok szkolny |
koordynator zespołu wczesnego wspomagania rozwoju, członkowie zespołu |
przydzielenie zadań członkom zespołu WWR w trakcie pierwszego spotkania zespołu |
||
3. |
Opracowanie i realizowanie z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wczesnego wspomagania, z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę dziecka w zakresie realizacji programu oraz koordynowania działań osób prowadzących zajęcia z dzieckiem |
cały rok szkolny |
wszyscy członkowie wczesnego wspomagania rozwoju |
|
||
4. |
Analizowanie skuteczności pomocy udzielanej dziecku i jego rodzinie, wprowadzanie zmian w programie, stosownie do potrzeb dziecka i jego rodziny, oraz planowanie dalszych działań w zakresie wczesnego wspomagania |
2 razy w roku szkolnym |
zespół wczesnego wspomagania rozwoju |
ewaluacja według obowiązujących arkuszy |
||
5. |
Współpraca z rodzicami, poradnictwo, instruktaż, udzielani wsparcia |
cały rok szkolny |
wszyscy członkowie zespołu wczesnego wspomagania rozwoju |
zapisy w dziennikach i arkuszach obserwacji |
||
6. |
Współpraca z przedszkolami, ośrodkami pomocy społecznej, podmiotami leczniczymi w celu ujednolicenia oddziaływań terapeutycznych |
cały rok szkolny, w zależności od potrzeb |
wszyscy członkowie zespołu wczesnego wspomagania rozwoju |
pismo do przedszkola z informacją o realizowaniu wczesnego wspomagania rozwoju. |
||
7. |
Promocja wczesnego wspomagania rozwoju |
cały rok szkolny, raz na 2 miesiące |
wszyscy członkowie zespołu wczesnego wspomagania rozwoju |
umieszczanie na stronie internetowej Poradni informacji o działalności zespołu wwr |
||
8. |
Sporządzanie pisemnych informacji na temat poziomu funkcjonowania dziecka |
na bieżąco po złożeniu przez rodzica pisemnego wniosku |
specjaliści wczesnego wspomagania rozwoju pracujący z konkretnym dzieckiem |
pisemne informacje w teczkach dzieci |
Podstawa prawna:
58-320 Walim
Nowa Kolonia 9