Uczeń z Zespołem Aspergera – charakterystyka
Warunki procesu edukacyjnego
Dostosowanie wymagań język polski
Dostosowanie wymagań język obcy
Nauka języka obcego musi mieć charakter polisensoryczny (wielozmysłowy), powinna być ukierunkowana na pragmatyczny aspekt posługiwania się językiem obcym;
Formy i metody pracy, środki dydaktyczne
Metody pracy: doświadczanie bezpośredniego kontaktu z otaczającym światem, z realnymi sytuacjami, ludźmi, organizowanie wycieczek dydaktycznych, gry dydaktyczne, komputer, tablica multimedialna i interaktywna, stosowanie metody projektów, itp.;
Środki dydaktyczne:
Zadania edukacyjne
Język i komunikacja
Język i komunikacja- sposób mówienia
Język i komunikacja. Przekazywanie instrukcji
Przekazywanie instrukcji
Dostosowanie form i metod sprawdzania
Warunki sprawdzania poziomu wiedzy, umiejętności
Sprawdziany
Wskazówki do pracy
Współpraca z rodzicami
KRYZYS. Sytuacje stresujące
KRYZYS. Zachowania trudne
Różnica polega na ich intensywności i możliwości interweniowania. W przypadku zachowań zakłócających możemy ukierunkować nasze działania na uczenie właściwych form zachowania.
W sytuacjach krytycznych musimy przede wszystkim zapewnić bezpieczeństwo: uczniowi i jego rówieśnikom, nie zapominając o sobie.
Opracowała: Marta Gerlach-Malczewska
58-300 Wałbrzych
Al. Wyzwolenia 20-24