UczeÅ„ z ZespoÅ‚em Aspergera – charakterystyka
Warunki procesu edukacyjnego
Dostosowanie wymagań język polski
Dostosowanie wymagań język obcy
Nauka języka obcego musi mieć charakter polisensoryczny (wielozmysłowy), powinna być ukierunkowana na pragmatyczny aspekt posługiwania się językiem obcym;
Formy i metody pracy, środki dydaktyczne
Metody pracy: doÅ›wiadczanie bezpoÅ›redniego kontaktu z otaczajÄ…cym Å›wiatem, z realnymi sytuacjami, ludźmi, organizowanie wycieczek dydaktycznych, gry dydaktyczne, komputer, tablica multimedialna i interaktywna, stosowanie metody projektów, itp.;
Åšrodki dydaktyczne:
Zadania edukacyjne
Język i komunikacja
JÄ™zyk i komunikacja- sposób mówienia
Język i komunikacja. Przekazywanie instrukcji
Przekazywanie instrukcji
Dostosowanie form i metod sprawdzania
Warunki sprawdzania poziomu wiedzy, umiejętności
Sprawdziany
Wskazówki do pracy
WspóÅ‚praca z rodzicami
KRYZYS. Sytuacje stresujÄ…ce
KRYZYS. Zachowania trudne
Różnica polega na ich intensywnoÅ›ci i możliwoÅ›ci interweniowania. W przypadku zachowaÅ„ zakÅ‚ócajÄ…cych możemy ukierunkować nasze dziaÅ‚ania na uczenie wÅ‚aÅ›ciwych form zachowania.
W sytuacjach krytycznych musimy przede wszystkim zapewnić bezpieczeÅ„stwo: uczniowi i jego rówieÅ›nikom, nie zapominajÄ…c o sobie.
Opracowała: Marta Gerlach-Malczewska
58-320 Walim
Nowa Kolonia 9