Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Świnie (gra karciana)

Świnie (gra karciana)

Gra dla dwóch lub więcej graczy. Rozgrywa się ją jedną talią 52 kart. Ilość talii można zwiększyć przy większej liczbie grających. Celem gry jest możliwie szybkie pozbycie się przez graczy wszystkich kart.

Zasady gry

Potasowane karty rozkłada się na stole w koło, koszulką do góry (karty mogą też leżeć chaotycznie). W środku koła kładzie się jedną kartę, wartością do góry. Pierwszy gracz (wybrany przez losowanie) wybiera jedną kartę z koła, tzw. świnię. Celem każdego z graczy jest wylosowanie wśród kart tej, która będzie pasowała kolorem lub figurą do odkrytej karty, a następnie przykrycie jej inną dowolną kartą, która to karta staje się kolejną kartą do poszukiwań.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przykład:, jeżeli na początku ktoś wylosował 2 trefl, to drugi z graczy musi na nią położyć albo „dwójkę” dowolnego koloru albo dowolnego „trefla” a następnie przykryć tę kartę inną dowolną kartą, np. 7 karo (po to by była rotacja kart i by gra mogła zostać rozegrana). Następna osoba musi położyć „siódemkę” dowolnego koloru lub dowolne „karo” i znowu przykryć ją inna kartą itd.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Drugi gracz musi wybrać inną kartę, pasującą do drugiej karty położonej przez pierwszego gracza. Jeśli jednak karta nie pasuje, gracz, który ją wylosował zachowuje ją dla siebie, jednak nie pokazując jej pozostałym (może ją położyć później). Gracz ciągnie karty do chwili, gdy będzie mógł wyciągniętą kartę dołożyć do stosu. Kiedy karty na stole skończą się, gracze dorzucają tylko karty z ręki. Gdy gracz nie będzie miał karty pasującej, a dookoła stosu nie będzie żadnych kart, to dobiera ze stosu karty tak długo, aż będzie mógł dołożyć jedną ze swoich (karty pobrane ze stosu dokładamy w następnej kolejce!).

Gra kończy się w momencie, gdy jeden gracz nie będzie miał żadnych kart i nie będzie kart na stosie.

Wygrywa ta osoba, która pierwsza pozbędzie się kart. Osoba, która przegra zostaje świnią
i musi chrumkać jak ona.

 

 Powodzenia J

 

 

Przygotowała:

mgr Anna Podyma

psycholog

Data dodania: 2020-05-05 09:28:36
Data edycji: 2020-11-19 13:39:32
Ilość wyświetleń: 38456

Program rządowy Za życiem

Więcej informacji

COVID -19

Zarządzenia oraz procedury
Więcej informacji

Kalendarz

Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej