Czcionka:

A+A-

Kontrast:

RELAKS kontra STRES

RELAKS kontra STRES

Wrzesień dla wielu dzieci okazuje się miesiącem istotnych zmian. Powrót z wakacji, rozpoczęcie nauki w szkołach i przedszkolach, zapoznanie się z nowym środowiskiem rówieśniczym, nowe oczekiwania i wymagania. To wszystko może znacząco wpłynąć na poziom stresu  u naszych dzieci. Dlatego bardzo istotne jest  aby szczególnie wobec tak znacznych zmian starać się pomóc dzieciom poradzić sobie z wzrastającym napięciem i obawami. Doskonałym sposobem niwelowania przeżywanego stresu jest relaksacja.  Każdy sam musi znaleźć własny sposób na relaks. Dla jednych jest to rysowanie (np. mandali), dla innych śpiew, aktywność fizyczna, oglądanie filmu, czytanie książki, leżenie i myślenie o  niczym, spacery z najbliższymi czy po prostu swobodna zabawa. Jakąkolwiek formę relaksu wybierzemy to z pewnością będzie to dobroczynnie wpływać na nasze funkcjonowanie psychosomatyczne i naszych dzieci. Relaksacja jest jedną z form redukcji stresu, narzędziem służącym do redukcji napięcia, a w konsekwencji:

  • złagodzenia stanów napięcia psychicznego,
  • poprawy samopoczucia,
  • stabilizacji stanów emocjonalnych,
  • poprawy pamięci, uwagi, spostrzegawczości,
  • poprawy relacji społecznych,
  • zwiększenia pewności siebie,
  • redukcji zmęczenia,
  • poprawy odporności,
  • złagodzenia stanów napięcia mięśniowego,
  • obniżenia ryzyka chorób psychicznych np. depresji, stanów lękowych,
  • obniżenia ryzyka chorób fizycznych,

 

Biorąc pod uwagę zyski płynące ze stosowania technik relaksacyjnych warto z nich korzystać każdego dnia.

 

opracowała Alicja Czajkowska- Gut

Data dodania: 2021-09-20 07:48:35
Data edycji: 2021-09-20 07:52:15
Ilość wyświetleń: 31

Program rządowy Za życiem

Więcej informacji

COVID -19

Zarządzenia oraz procedury
Więcej informacji

Kalendarz

Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook