Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Pierwsza pomoc na złe myśli cz. 2

Jak radzic sobie ze swoim lekiem?

Etap 1: uświadomienie sobie, jakie konkretne myśli tkwią w Twojej głowie.

Etap 2: poddanie ich krytycznej analizie prowadząc dialog z samym sobą:

  • Czy na pewno to, że zawsze mi się wszystko nie udaje, to prawda?
  • Co konkretnego mi się nie udało?
  • Czy mogę sobie przypomnieć coś, co było moim sukcesem?
  • Czy w tej sytuacji porażki są jednak jakieś elementy sukcesu? ( np. dowiedziałem się czegoś o sobie, czegoś się nauczyłem)?
  • Czy to w ogóle była porażka? Może inni widzą to inaczej?

 

Celem tych działań jest spojrzenie na problem w sposób bardziej obiektywny, znalezienie dobrych i złych stron, zastanowienie się, dlaczego trudności się pojawiły i jak sobie z nimi poradzić.

Dobrą pomocą może być książka, Jacqui Marson: „Bycie miłym to przekleństwo”.

Książka jest formą sesji terapeutycznych, pomagających mierzyć się z Przekleństwem Bycia Miłym, kształtujących umiejętność mówienie NIE.

Autorka pomaga poznawać siebie i własne potrzeby, pokazuje jak zacząć szanować siebie i nauczyć się być miłą dla samej siebie, koncentrować się na sobie a nie na zadawalaniu innych.

źródło:
Poradnik Psychologiczny Polityki, Ja My Oni, O sensie zycia, Wydanie Specjalne 1/2009, Indeks 381-055.
Aleksandra Cisłak, Magdalena Kaczmarek, 2009, art. „Pesymizm nie zaraź się i nie zarażaj”.
Lęk i zamartwianie się u nastolatków, Poradnik z ćwiczeniami, L.M. Schab, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagielońskiego2008


Opracowała:
mgr Anna Podyma
psycholog

Data dodania: 2020-04-28 21:31:13
Data edycji: 2020-11-19 13:37:56
Ilość wyświetleń: 120

Program rządowy Za życiem

Więcej informacji

COVID -19

Zarządzenia oraz procedury
Więcej informacji

Kalendarz

Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook