Zawieszenie zajęć w szkołach to spore wyzwanie dla nauczycieli. W edukacji on-line uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ważne jest stworzenie prawidłowych warunków edukacyjnych dla uczniów z trudnościami w czytaniu, pisaniu i liczeniu.
Nauczyciel w pracy z uczniem z trudnościami w czytaniu, pisaniu i liczeniu powinien dostosować metody i formy pracy do jego potrzeb i możliwości oraz zwrócić szczególną uwagę na:
Bardzo istotną sprawą w nauczaniu on-line jest motywowanie uczniów do pracy oraz uatrakcyjnienie zajęć, wykorzystywanie zróżnicowanych form, także zabawowych w postaci krzyżówek, rebusów ortograficznych, dyktand z lukami oraz gier dydaktycznych. Warto zadbać o to, aby każdy uczeń miał szansę osiągnięcia sukcesu i budowania w sobie wiary we własne możliwości.
Opracowała:
Katarzyna Pawlikowska - pedagog
Anna Podyma - psycholog
Na podstawie:
„Jak organizować edukację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” Przewodnik MEN.
„ Dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu”- M. Święcicka.
„Uczeń z dysleksją w domu” - M.. Bogdanowicz, A. Adryjanek, M. Rożyńska.
58-320 Walim
Nowa Kolonia 9