Podczas zajęć w ramach programu „Za Życiem” wspierano rozwój dzieci stosując logorytmikę oraz zajęcia tyflologiczne.
Wykorzystywana w trakcie zajęć muzyka, a głównie zawarty w niej rytm, służy rozwojowi tych obszarów mózgu dziecka, które odpowiadają za koordynację wzrokowo-ruchowo-słuchową. Uczestniczenie w nich sprzyjało stymulacji rozwoju mowy. Zajęcia rozwijały wszystkie funkcje potrzebne do nabywania prawidłowej mowy. Podczas zajęć prowadzono także ćwiczenia i zabawy z instrumentami jako ćwiczenia stymulujące rozwój słuchu fonematycznego dzieci.
Położono także nacisk na dostarczanie bodźców wzrokowych stymulujących fiksację wzrokową, akomodację, ćwiczenia funkcji optycznych wzrokowo- percepcyjnych poprzez rozróżnianie, rozpoznawanie i identyfikowanie, wodzenie wzrokiem za poruszającymi się przedmiotami, skupiane wzroku na kolorowych, jaskrawych przedmiotach na tle kontrastowym, wyróżnianie obiektów z tła i odwrotnie. Wykorzystano również ćwiczenia spostrzegawczości oraz wspomaganie z zakresu usprawnienia umiejętności grafomotorycznych.