Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

INFORMACJA ZESPOŁU WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU

Informujemy, że w naszej Poradni
zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju
odbywają się nieprzerwanie.
Forma zajęć została zmieniona.


Specjaliści prowadzący zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju w naszej Poradni proponują Rodzicom i Dzieciom różnorodne formy współpracy i kontynuacji terapii zgodnie z wprowadzonymi przez Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwo Zdrowia i Ministerstwo Edukacji Narodowej.
1. Przekazywanie zadań do wykonania pocztą elektroniczną na adres e-mail podany przez rodzica, w szczególnych przypadkach sms/mms.
2. Konsultacje telefoniczne numer telefonu: 74 84 60 563, 797-984-251 w trakcie dyżuru specjalisty w poradni.
3. Teleporady i zajęcia specjalistyczne za pomocą messengera w godzinach wwr według ustalonego przez sekretariat harmonogramu zajęć wczesnego wspomagania rozwoju na dany miesiąc konto Messenger: Zespółwwr Poradnia (w celu zachowania poufności, możliwe jedynie rozmowy video w czasie rzeczywistym)
4. Teleporady i zajęcia poprzez skype w trakcie dyżuru specjalisty w poradni (w celu zachowania poufności, możliwe jedynie rozmowy video w czasie rzeczywistym)

Dyżury specjalistów wczesnego wspomagania rozwoju w Poradni:
Marta Gerlach-Malczewska wtorki 12.00-16.00
Hanna Rychlik - środy 12.00-16.00
Anna Chomicz - czwartki 12.00 - 16.00
Agnieszka Matejczuk - piątki 12.00 -16.00

Rodzice odgrywają wyjątkową rolę w rozwoju dziecka ustanawiają relację opartą na czułości i przywiązaniu, których nie można zastąpić niczym innym, wspierają ciągły proces uczenia się dziecka w każdej codziennej sytuacji, w którą się ono zaangażuje. Małe dzieci najlepiej uczą się poprzez codzienne doświadczenia i interakcje ze znajomymi osobami oraz w znanych im sytuacjach. rozwojowi dziecka sprzyja
*atmosfera spokoju, radości, optymizm - komfort psychiczny rodzica jest elementem wspierania jego rozwoju, rozsądnie i odpowiedzialnie przekazuj informacje na temat obecnej sytuacji, bądź z dzieckiem w kręgu jego zainteresowań, dostarczaj sobie i dziecku okazji do przeżywania radości, odprężenia, komfortu fizycznego i psychicznego
*struktura dnia - w obecnej sytuacji w domach panuje inny porządek dnia niż zazwyczaj. Zarówno dziecku, jak również jego rodzicom pomaga powtarzalność i przewidywalność zdarzeń, w miarę stała struktura organizująca życie rodziny. Uporządkuj, zaplanuj i omów w rodzinie nową strukturę dnia.
*aktywność - poszukuj nowych możliwości zapewnienia dziecku aktywności stosowanych do jego wieku, potrzeb i zainteresowań. Angażuj dziecko w codzienne rutynowe czynności rodziny: sprzątanie, gotowanie, wspólne posiłki, pranie. Wszystkie codzienne sytuacje są okazją do poznawania najbliższego otoczenia – nauki nowych pojęć, relacji między przedmiotami, funkcji przedmiotów.
*czas na zabawę - baw się razem z dzieckiem, bądź jego partnerem w zabawie, zadbaj o dobry kontakt/interakcję, zejdź do poziomu dziecka, by mieć z nim kontakt wzrokowy i emocjonalny, wykorzystuj zabawy z naprzemiennym uczestniczeniem w aktywności (raz ty, raz ja). W interakcji z dzieckiem wykorzystuj strategie proponowane przez specjalistów, obserwowane w czasie zajęć WWR.

* odpowiedni dobór zabawek i wspólnego działania - podążaj za zainteresowaniem dziecka, oferuj mu wybór, pomagaj dyskretnie, by pozwolić dziecku odnosić sukces.
*komunikacja - więcej czasu spędzanego razem z dzieckiem w domu to okazja do wzmocnienia więzi emocjonalnej i społecznej, budowania relacji a także rozwijania komunikacji z dzieckiem i wspierania jego rozwoju językowego. To czas na wysłuchanie dziecka, także dziecka niemówiącego, które używa innych niż mowa środków komunikacji.
* kontakt z zespołem WWR – utrzymuj stały kontakt ze specjalistą WWR, który zna dziecko i jego potrzeby rozwojowe, ustal z nim wspólnie kierunki działań, korzystaj z porad i konsultacji dostosowanych indywidualnie dla Twojego dziecka, pytaj, jak wykorzystać możliwości związane z nietypową sytuacją izolacji domowej.

PRZYKŁAD EDUKACYJNYCH DZIAŁAŃ RODZICÓW W CODZIENNYCH CZYNNOŚCIACH – CO ROBI DZIECKO?
nazywa części garderoby podczas ubierania i podaje nazwy produktów spożywczych/potraw podczas śniadania,
śpiewa piosenki z rodziną podczas codziennych czynności
wskazuje na ludzi i miejsca podczas jazdy samochodem,
śpiewa piosenki i ogląda książkę z obrazkami przed drzemką,
bawi się z rodziną, podając nazwy zabawek,
nazywa zabawki i przedmioty toaletowe podczas kąpieli,
opowiada bajkę tacie/mamie/babci na dobranoc
(źródło: https://www.gov.pl/web/edukacja)

Data dodania: 2020-04-03 22:35:17
Data edycji: 2020-11-19 13:42:04
Ilość wyświetleń: 753

Program rządowy Za życiem

Więcej informacji

COVID -19

Zarządzenia oraz procedury
Więcej informacji

Kalendarz

Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej