Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

INFORMACJA ZESPOŁU WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU

INFORMACJA ZESPOŁU WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU

Informujemy, że w naszej Poradni
zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju
odbywają się nieprzerwanie.
Forma zajęć została zmieniona.

Specjaliści prowadzący zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju w naszej Poradni proponują Rodzicom i Dzieciom różnorodne formy współpracy i kontynuacji terapii zgodnie z wprowadzonymi przez Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwo Zdrowia i Ministerstwo Edukacji Narodowej.


1. Przekazywanie zadań do wykonania pocztą elektroniczną na adres e-mail podany przez rodzica, w szczególnych przypadkach sms/mms.
2. Konsultacje telefoniczne numer telefonu: 74 84 60 563, 797-984-251 w trakcie dyżuru specjalisty w poradni.
3. Teleporady i zajęcia specjalistyczne za pomocą messengera w godzinach wwr według ustalonego przez sekretariat harmonogramu zajęć wczesnego wspomagania rozwoju na dany miesiąc konto Messenger: Zespółwwr Poradnia (w celu zachowania poufności, możliwe jedynie rozmowy video w czasie rzeczywistym)
4. Teleporady i zajęcia poprzez skype w trakcie dyżuru specjalisty w poradni (w celu zachowania poufności, możliwe jedynie rozmowy video w czasie rzeczywistym)

Dyżury specjalistów wczesnego wspomagania rozwoju w Poradni:
Marta Gerlach-Malczewska wtorki 12.00-16.00
Hanna Rychlik - środy 12.00-16.00
Anna Chomicz - czwartki 12.00 - 16.00
Agnieszka Matejczuk - piątki 12.00 -16.00

Rodzice odgrywają wyjątkową rolę w rozwoju dziecka ustanawiają relację opartą na czułości i przywiązaniu, których nie można zastąpić niczym innym, wspierają ciągły proces uczenia się dziecka w każdej codziennej sytuacji, w którą się ono zaangażuje. Małe dzieci najlepiej uczą się poprzez codzienne doświadczenia i interakcje ze znajomymi osobami oraz w znanych im sytuacjach. rozwojowi dziecka sprzyja
*atmosfera spokoju, radości, optymizm - komfort psychiczny rodzica jest elementem wspierania jego rozwoju, rozsądnie i odpowiedzialnie przekazuj informacje na temat obecnej sytuacji, bądź z dzieckiem w kręgu jego zainteresowań, dostarczaj sobie i dziecku okazji do przeżywania radości, odprężenia, komfortu fizycznego i psychicznego
*struktura dnia - w obecnej sytuacji w domach panuje inny porządek dnia niż zazwyczaj. Zarówno dziecku, jak również jego rodzicom pomaga powtarzalność i przewidywalność zdarzeń, w miarę stała struktura organizująca życie rodziny. Uporządkuj, zaplanuj i omów w rodzinie nową strukturę dnia.
*aktywność - poszukuj nowych możliwości zapewnienia dziecku aktywności stosowanych do jego wieku, potrzeb i zainteresowań. Angażuj dziecko w codzienne rutynowe czynności rodziny: sprzątanie, gotowanie, wspólne posiłki, pranie. Wszystkie codzienne sytuacje są okazją do poznawania najbliższego otoczenia – nauki nowych pojęć, relacji między przedmiotami, funkcji przedmiotów.
*czas na zabawę - baw się razem z dzieckiem, bądź jego partnerem w zabawie, zadbaj o dobry kontakt/interakcję, zejdź do poziomu dziecka, by mieć z nim kontakt wzrokowy i emocjonalny, wykorzystuj zabawy z naprzemiennym uczestniczeniem w aktywności (raz ty, raz ja). W interakcji z dzieckiem wykorzystuj strategie proponowane przez specjalistów, obserwowane w czasie zajęć WWR.

* odpowiedni dobór zabawek i wspólnego działania - podążaj za zainteresowaniem dziecka, oferuj mu wybór, pomagaj dyskretnie, by pozwolić dziecku odnosić sukces.
*komunikacja - więcej czasu spędzanego razem z dzieckiem w domu to okazja do wzmocnienia więzi emocjonalnej i społecznej, budowania relacji a także rozwijania komunikacji z dzieckiem i wspierania jego rozwoju językowego. To czas na wysłuchanie dziecka, także dziecka niemówiącego, które używa innych niż mowa środków komunikacji.
* kontakt z zespołem WWR – utrzymuj stały kontakt ze specjalistą WWR, który zna dziecko i jego potrzeby rozwojowe, ustal z nim wspólnie kierunki działań, korzystaj z porad i konsultacji dostosowanych indywidualnie dla Twojego dziecka, pytaj, jak wykorzystać możliwości związane z nietypową sytuacją izolacji domowej.

PRZYKŁAD EDUKACYJNYCH DZIAŁAŃ RODZICÓW W CODZIENNYCH CZYNNOŚCIACH – CO ROBI DZIECKO?
nazywa części garderoby podczas ubierania i podaje nazwy produktów spożywczych/potraw podczas śniadania,
śpiewa piosenki z rodziną podczas codziennych czynności
wskazuje na ludzi i miejsca podczas jazdy samochodem,
śpiewa piosenki i ogląda książkę z obrazkami przed drzemką,
bawi się z rodziną, podając nazwy zabawek,
nazywa zabawki i przedmioty toaletowe podczas kąpieli,
opowiada bajkę tacie/mamie/babci na dobranoc
(źródło: https://www.gov.pl/web/edukacja)

Data dodania: 2020-04-03 22:28:46
Data edycji: 2020-04-03 22:29:46
Ilość wyświetleń: 559

Program rządowy Za życiem

Więcej informacji

COVID -19

Zarządzenia oraz procedury
Więcej informacji

Kalendarz

Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej